پنج قانون اساسی سئو

دسته بندی ها : همه مقالات 16 آبان 1399 آژانس دیجیتال مارکتینگ اسپادانا 78 بازدید

5 قانون قطعی و اساسی در ایجاد محتوای متناسب موتورهای جستجوگر SEO


داشتن یک وب سایت شغلی حرفه ای که یک پیام قوی را منتقل می کند ، می تواند یک ابزار بزرگ تولید یا ابزار تولید و فروش باشد. با این حال، نکته اصلی در انتقال پیام مناسب است، این به شما کمک می کند تا در سطح بالاتر به مخاطبان مورد نظر خود متصل شوید .به همین دلیل سرمایه گذاری در محتوای جذاب و خوب برای SEO ضروری است.

هدف از تولید محتوا با کیفیت فقط این نیست که سایت تجاری شما خوب به نظر برسد. شما می خواهید افراد مناسب ومخاطبانتان آنچه را که می نویسید بخوانند. و این بدان معناست که محتوای شما نیز باید در صفحات نتیجه موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. زیرا این یک روش اثبات شده برای دستیابی به بخش بزرگتر مخاطبان هدف شما است.


از آنجا که افراد به طور مرتب در حال جستجوی مباحث مربوط به شغل شما هستند (صرف نظر از صنعتی که در آن قرار دارید) ، شما فقط به محتوا احتیاج ندارید، شما به محتوایی نیاز دارید که هم خوانندگان را و هم موتور های جستجو گر را به عنوان محتوای مرجع تحت تاثیر قرار دهد. به طور خلاصه، شما به محتوای دوستانه و جذاب برای جستجوگرها نیاز دارید که در ده نتایج جستجو برتر رتبه بندی می شود.


ایجاد محتوای با کیفیت در هنگام ایجاد تصور با کیفیت بودن محتوا در خوانندگان شما حائز اهمیت است. اما بدون اینکه به جنبه سئو آن توجه کنید، از این فرصت استفاده نمی کنید که مطالب خود را در مقابل افراد مناسب قرار دهید. به خاطر داشته باشید که محتوای خوب با SEO کلاه سفید و اصولی همراه است، بنابراین، این چیزی است که هر حرفه و بیزینسی (مهم نیست که چقدر کوچک باشد) باید روی آن کار کند.

آیا تولید محتوای جذاب و متناسب با اصول سئو سخت است؟ البته که نه. اگر در حال ایجاد محتوا هستید، فقط اگر می خواهید از مزایای سئو بهره مند شوید، باید آن را در یک مسیر درست استفاده کنید.
هنگامی که کار خود را در تولید محتوای عالی و متناسب با SEO جستجو کنید، نه تنها دستیابی به رتبه های بالاتر موتورهای جستجو آسان تر می شود، بلکه برای حفظ موقعیت خود در صفحات نتیجه موتور جستجو ساده تر می شود.

بنابراین سؤال این است که شما واقعاً چگونه به دنبال ایجاد محتوای دوستانه SEO هستید که در واقع به نتایج واقعی برسید؟ برای اطمینان از عملکرد بهتر از رقبای خود از نظر تولید محتوا که مورد علاقه Google و کاربران آن است، چه کاری باید انجام دهید؟


در این مقاله ما به دنبال 5 قانون اصلی و اساسی خواهیم بود که می توانید بدون اینکه هیچکدام از قوانین سئو کلاه سفید را زیر پا بگذارید، محتوای خود را دوستانه تر جلوه دهید .

5 اصل سئو و بهینه سازی سایت

قانون شماره 1:
یک رویکرد اصلی بگیرید ایجاد محتوای دوستانه سئو به خودی خود لازم نیست یک کار دلهره آور باشد. اما لحظه ای که سعی می کنید از دیگران کپی کنید، دشوار می شود. هنگامی که به اصالت و متفاوت بودن خود تمرکز می کنید، بدون اینکه بیش از حد روی رقبای خود تمرکز کنید، شانس بسیار بهتری برای ایجاد محتوای جدید دارید که واقعاً مهم و اساسی است.

هنگامی که محتوای شما معتبر و اصیل است، ایستادگی شما در صنعت و رتبه موتورهای جستجوگر دست یافتنی تر است.
حال این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از منابع درون صنعت خود الهام بگیرید. شما همیشه می توانید قبل از ارائه بینش منحصر به فرد خود از دیگران یاد بگیرید. بنابراین اگر اینگونه باشد، چرا بیش از نیمی از برند های دیگر هنگام تولید محتوای معتبر از کار می افتند؟ جواب ممکن است خیلی ساده نباشد.

وقتی روی ایجاد محتوای واقعی و دوستانه و متناسب SEO تمرکز می کنید، دوباره کاری کنید که قبلاً انجام شده است. اصیل بودن چیزی
است که واقعاً مهم است و این تنها زمانی ممکن است رخ دهد که اصالت را در مفاهیم یا ایده هایی که به اشتراک می گذارید بیان کنید. از یاد
گرفتن مسیر تنبلی محتوایی و ایجاد محتوای غیر اصیل خودداری کنید. در عوض، آن را به یک قطعه ارزشمند و با قابلیت اشتراک گذاری تبدیل کنید. آن را به یک نفس و هوای تازه تبدیل کنید.

یکی از جنبه های مهم برای بهبود نتایج بهینه سازی موتور جستجو، دریافت سایر وب سایت های معتبر در داخل پیوندهای شما برای پیوند
دادن به شما است. وقتی تلاش می کنید محتوای اصلی خود را اصیل کنید، به طور خودکار درهایی را برای ساختن بک لینک های بیشتر باز می کنید. از آنجا که وب سایت های با کیفیت دوست دارند به منابع مفیدی که چیز جدید و معتبری ارائه می دهند، پیوند دهند. اگر به آمار مراجعه کنید، 90٪ از کاربران محتوای سفارشی (بخوانید: منحصر به فرد) را مفید می دانند و تقریبا 80٪ به شرکتی معتقدند که تلاش می کند تا رابطه خود را با آنها تقویت کند. همچنین ، از دیدگاه گوگل، به خاطر انتشار مطالب اصیل از نظر رتبه بالاترشما را تشویق میکند و در رتبه های بالاتر قرار میدهد و برای هر محتوا که آشکارا از جایی دیگر کپی شده مجازات میشوید. با چند روش می توانید مطالب خود را اصیل تر وبرای SEO دوستانه تر کنید…

الف) درگیر کردن احساسات خوانندگان

یک روش ساده و در عین حال اثبات شده برای تهیه محتوای اصیل به شما کمک می کند تا با مخاطب مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید، تمرکز روی لمس کردن احساسات آنها است.

در حقیقت ، مشخص شده است که یک پیام بازاریابی 2 برابر وقتی موثرتر شود که احساسات خواننده را تحت تأثیر قرار دهد و دلیل به اشتراک
گذاری آنها را می دهد. چه مطالب شما طنز باشد و چه جنجالی، اگر بتواند احساسات مناسب را برانگیزد، شانس بیشتری برای ایستادگی در میان رقبا و رتبه های بالاتر دارد.

در اینجا سه روش وجود دارد که می توانید هیجانات خوانندگان خود را برانگیخته و شانس به دست آوردن تعامل از هر قطعه محتوا را تولید کنید.

1. از واژگان صحیحی استفاده کنید که تأثیر مثبت و نشاط بخشی در خوانندگان داشته باشد.

ایده این است که آنها را با کلمات خود به احساس اعتماد به نفس، الهام بخش و حتی باهوش تر کنید.

2. به خوانندگان خود الهام دهید تا با به اشتراک گذاشتن مطالب خود با دیگران اقدام کنند.

از داستان گویی به عنوان ابزاری برای ایجاد محتوای الهام بخش استفاده کنید که ارزش اشتراک گذاری
با دیگران را دارد. به عنوان مثال، می توانید یکی از داستانهای موفقیت مشتری خود را به اشتراک بگذارید و محتوای
خود را هم معتبر و هم الهام بخش کنید، در نهایت آن را متناسب تر و دوستانه تر به
جستجوگرها معرفی می کنید.

3. خوانندگان خود را با تعجب از پیچ و تاب های غیر منتظره و بدون از دست دادن تمرکز روی موضوع اصلی ، علاقه مند کنید.

ب) اضافه کردن دیدگاه شخصی شما

دریایی از محتوا در اینترنت وجود دارد، بنابراین چه چیزی باعث می شود مردم محتوای شما را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند؟ این به دلیل
ارزشی است که شما به ارمغان می آورید و اینکه چگونه پیچ و تاب و زاویه خود را به محتوا اضافه می کنید. چشم انداز منحصر به فرد شما می تواند محتوای شما را قابل توجه و متناسب و دوستدار سئو جلوه دهد.


یکی از بهترین راهها برای این کار، به اشتراک گذاشتن تجربه شخصی خود با آنچه در موردش بحث می کنید است. آیا شما یک داستان
شخصی یا حکایتی دارید که بتواند موضوع را روشن کند؟ آیا شما یک راه حل منحصر به فرد برای به اشتراک گذاشتن یک مشکل مشترک دارید؟ اشتراک یک داستان شخصی با خوانندگان شما هوای اصالت را به محتوای شما می افزاید و آن را نیز انسانی می کند. این امر به ایجاد تغییر مثبتی در هر خواننده کمک می کند. این باعث می شود تلاشهای بازاریابی محتوایی شما واقعاً اصولی اجرا شود.


قانون شماره 2:
کلید واژه های مناسب را انتخاب کنید


با انتخاب کلمه کلیدی مناسب می توان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در جهت تولید محتوای دوستانه SEO جستجو کرد. ایده این است که یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که ارزش آن را هدف گذاری کنید و آن را به یک محتوا لینک کنید تا بتوانید آن را بالاتر از رتبه ی رقبای خود قرار دهید.

سئو و بهینه سازی سایت

با این حال، اگر به درستی اجرا نشود، استفاده از کلید واژه شما می تواند برعکس عمل کند.
به همین دلیل مستلزم بررسی دقیق است. کلمه کلیدی هدف شما می تواند از کلمه کلیدی دو کلمه گرفته تا یک عبارت پنج کلمه ای باشد که نمایانگر مبحث اصلی مقاله شما باشد.
حتی اگر مقاله شما برای چندین عبارت کلمه کلیدی به رتبه بندی خوبی برسد، ارزش دارد یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار دهید که موضوع شما را به وضوح منتقل کند. این معمولاً کلمه کلیدی است که می خواهید مقاله شما برای آن رتبه بالایی داشته باشد.
در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای انتخاب و استفاده از مناسب ترین کلمات کلیدی برای محتوای خود استفاده کنید.

1-موضوع اصلی خود را در نظر بگیریداساس هر نوع تحقیق در مورد کلید واژه ها این است که موضوع خود را در رفتار مصرف کنندگان و کاربران سایت خود بررسی کنید. شما باید به ویژگیهای موضوعی که هدف گذاری می کنید وارد شوید و بفهمید که چه پیشنهادی برای خوانندگان دارد؟ چه نوع راه حلی ارائه می دهد؟


2- Brainstorm لیست شما از کلید واژه های ارجاع شده، تعدادی ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی در آنجا وجود دارد، اما یکی از مواردی که شما باید با آنها شروع کنید، ذهن شماست. خودتان را در جای کسی که جستجوگر است قرار دهید و از خود بپرسید، اگر در جستجوی مبحث هدف خود هستید، از چه کلماتی برای جستجو کردن استفاده می کنید؟ لیستی از تمام عبارات کلمات کلیدی را که به ذهن شما خطور می کند، تهیه کنید. در اینجا مثالی آورده شده است.


3. فرآیند تحقیق در مورد کلید واژه خود را شروع کنید

وقتی لیست کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، برای شروع تحقیقات خود به ابزار Google Keyword Planner وارد شوید.(در حال حاضر بدلیل تحریم ها به سایت های ایرانی سرویس دهی نمیکنند) از آنجا که این ابزار رایگان و مؤثری است، می تواند برای شروع کار موضوعات پیشنهادی مورد نیاز را به شما بدهد.


1- را باز برنامه ریز گوگل کلید واژه ابزار و انتخاب خود را از عبارت کلیدی (از لیست خود را) را وارد کنید به “کلمه یا عبارت” جعبه. این باید حجم جستجوی جهانی ماهانه عبارات کلمات کلیدی مورد نظر خود را به همراه داده های عبارات مرتبط به شما بدهد. سعی کنید فقط به دنبال عبارات کلمات کلیدی باشید که “زبان طبیعی و سلیس” هستند زیرا به راحتی می توانید آنها را در عناوین و مطالب خود بگنجانید.


2- از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا جلوگیری کنید: این انتخاب کلمات کلیدی که حجم جستجوی جهانی بالایی دارند، می تواند وسوسه‌انگیز باشد. اما این ایده خوبی است که از این عبارات دوری کنید زیرا با توجه به محبوبیت آنها، رتبه بندی آنها دشوار خواهد بود. بهتر است برای کلمه کلیدی که در آن 1000 جستجو ماهانه از یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالاتر در جایی که شما هیچ فرصتی برای ورود به عرصه رقابت با رقبا ندارید، به صفحه یک کلیک کنید. هنگام انتخاب کلید واژه ها بر اساس حجم جستجو، هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. آنچه شما واقعاً باید به آن توجه کنید این است که به دنبال عبارات کلیدی بروید که به موضوع شما بسیار مرتبط هستند و سپس ببینید که آیا ارزش آن را دارد که آنها را هدف بگیرید؟ فقط وقت خود را صرف عبارات و کلمات کلیدی ای کنید که بتوانید در واقع برای آنها رتبه بندی کنید.


3- بارها و بارها به دنبال عبارات کلمات کلیدی Long Tail بروید ، ثابت شده است که برخی از کلمات کلیدی بهترین عملکرد از نظر کیفیت، حجم جستجوی بالایی ندارند. این عبارات کلمات کلیدی بلند در مقایسه با همتایان کوتاهتر خود خاص تر است. اما آنها کاملاً ارزش دارند زیرا جستجوگرها با استفاده از آنها از آنچه که می خواهند اطمینان حاصل می کنند. آنها به سادگی متمرکز هستند و در بسیاری از موارد در “حالت خرید” قرار دارند.


افرادی که از عبارات کلمات کلیدی کوتاه و گسترده استفاده می کنند، تصور مبهمی از آنچه می خواهند دارند. آنها در حال تحقیق و یادگیری هستند و این بدان معنی است که شانس آنها برای تبدیل شدن به مخاطب سایت و Conversion کم است. با این حال ، وقتی کسی از کلمات کلیدی طولانی تری استفاده می کند (بارها و بارها در قالب یک سوال مطرح میشود)، به احتمال زیاد اقدام می کند. این می تواند اقدامی مانند اشتراک مقاله شما، پیوستن به لیست ایمیل شما یا به سادگی زدن دکمه خرید باشد.

نرخ CTR  و تبدیل در مقالاتی که روی کلمات کلیدی بزرگتر کار میشود بیشتر است. 

سئو و بهینه سازی سایت

اصل شماره 3:
فرآیند تحقیق در مورد کلید واژه خود را شروع کنید

وقتی لیست کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، برای شروع تحقیقات خود به ابزار Google Keyword Planner وارد شوید.(در حال حاضر بدلیل تحریم ها به سایت های ایرانی سرویس دهی نمیکنند) از آنجا که این ابزار رایگان و مؤثری است، می تواند برای شروع کار موضوعات پیشنهادی مورد نیاز را به شما بدهد.


1- را باز برنامه ریز گوگل کلید واژه ابزار و انتخاب خود را از عبارت کلیدی (از لیست خود را) را وارد کنید به “کلمه یا عبارت” جعبه. این باید حجم جستجوی جهانی ماهانه عبارات کلمات کلیدی مورد نظر خود را به همراه داده های عبارات مرتبط به شما بدهد. سعی کنید فقط به دنبال عبارات کلمات کلیدی باشید که “زبان طبیعی و سلیس” هستند زیرا به راحتی می توانید آنها را در عناوین و مطالب خود بگنجانید.


2- از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا جلوگیری کنید: این انتخاب کلمات کلیدی که حجم جستجوی جهانی بالایی دارند، می تواند وسوسه‌انگیز باشد. اما این ایده خوبی است که از این عبارات دوری کنید زیرا با توجه به محبوبیت آنها، رتبه بندی آنها دشوار خواهد بود. بهتر است برای کلمه کلیدی که در آن 1000 جستجو ماهانه از یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالاتر در جایی که شما هیچ فرصتی برای ورود به عرصه رقابت با رقبا ندارید، به صفحه یک کلیک کنید. هنگام انتخاب کلید واژه ها بر اساس حجم جستجو، هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. آنچه شما واقعاً باید به آن توجه کنید این است که به دنبال عبارات کلیدی بروید که به موضوع شما بسیار مرتبط هستند و سپس ببینید که آیا ارزش آن را دارد که آنها را هدف بگیرید؟ فقط وقت خود را صرف عبارات و کلمات کلیدی ای کنید که بتوانید در واقع برای آنها رتبه بندی کنید.


3- بارها و بارها به دنبال عبارات کلمات کلیدی Long Tail بروید ، ثابت شده است که برخی از کلمات کلیدی بهترین عملکرد از نظر کیفیت، حجم جستجوی بالایی ندارند. این عبارات کلمات کلیدی بلند در مقایسه با همتایان کوتاهتر خود خاص تر است. اما آنها کاملاً ارزش دارند زیرا جستجوگرها با استفاده از آنها از آنچه که می خواهند اطمینان حاصل می کنند. آنها به سادگی متمرکز هستند و در بسیاری از موارد در “حالت خرید” قرار دارند.
افرادی که از عبارات کلمات کلیدی کوتاه و گسترده استفاده می کنند، تصور مبهمی از آنچه می خواهند دارند. آنها در حال تحقیق و یادگیری هستند و این بدان معنی است که شانس آنها برای تبدیل شدن به مخاطب سایت و Conversion کم است.
1. با این حال ، وقتی کسی از کلمات کلیدی طولانی تری استفاده می کند (بارها و بارها در قالب یک سوال مطرح میشود)، به احتمال زیاد اقدام می کند. این می تواند اقدامی مانند اشتراک مقاله شما، پیوستن به لیست ایمیل شما یا به سادگی زدن دکمه خرید باشد.


قانون شماره 3: عناوین خود را بهینه کنید


وقتی افراد برای جستجوی چیزی به گوگل رجوع میکنند، در صفحه اول اغلب با تعدادی از گزینه ها روبرو می شوند. با نگاهی گذرا به ده نتیجه برتر، آنها تصمیم می گیرند به وب سایتهایی با جذاب ترین عناوین مراجعه کنند.
درست است، عنوان یا عنوان صفحه شما اولین چیزی است که کاربر در جستجوی خود متوجه آن می شود. اگر آنها را مجذوب خود کند، از طریق سایت کلیک کرده و از سایت بازدید می کنند. اگر اینطور نیست، آنها صفحه شما را ترک می کنند. شما می خواهید سایتی باشید که از آن بازدید می کنند یا شما را نادیده میگیریند؟
ایا ایجاد محتوای دوستانه و متناسب با اصول SEO فقط مربوط به اطلاعاتی است که به اشتراک می گذارید؟ خیر، ایجاد یک عنوان عالی برای صفحه شماست که به مردم دلیل بازدید از سایت شما را می دهد.
شما میتوانید با انجام دادن دو کار، کاری کنید که عنوان محتوای شما ارزش کلیک کردن داشته باشد:


1- تغییرات مختلف طوفان فکری:

 اگر سعی می کنید در اولین تلاش آنرا بدست آورید، یک عنوان عالی می تواند دشوار باشد. به ندرت عنوانی شایسته از این راه پیدا می کنید. در عوض، آنچه شما باید انجام دهید طوفان مغزی با همکاران یا شرکای خود است که تعدادی از تغییرات سرفصل برای صفحه را ایجاد می کند.
هدف شما یافتن مواردی است که واقعاً با مخاطب مورد نظر خود طنین انداز راه حل مشکلش باشد. غیر معمول نیست که قبل از یافتن بهترین مورد، 20 یا حتی 30 تغییر متن را تجربه کنید.

2- استفاده از کلمات کلیدی به طور طبیعی: 

 استفاده از کلمه کلیدی متمرکز در عنوان شما، به ویژه در ابتدای آن، برای سئو بسیار عالی است. با این حال، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید استفاده از متن های سلیس و واضح است. سعی کنید به جای اینکه آن را به صورت روباتیک و غیر احساسی و ناملموس درست کنید، در کلمه کلیدی خود در سرفصل مقاله هایتان به روشی که معنایی به آن می بخشد، استفاده کنید.

می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را با کلمات قدرت – بزرگ ، بهترین ، بهبود و غیره – جلب کنید تا ظاهر طبیعی و جذاب تری داشته باشید. آن را کوتاه نگه دارید (کمتر از 160 کاراکتر). عنوان شما باید افراد را به خود جذب کند و در عین حال معقول باشد.


قانون شماره 4: هدف از خوانایی بهتر محتوا


خوانایی محتوا چیزی نیست جز درک یک متن نوشتاری معین. هنگام ایجاد محتوای دوستانه و متناسب با اصول و مفاهیم سئو، مهم است که فاکتور خوانایی را از دست ندهید. در حالی که شما مشغول بهینهسازی مطالب خود برای کلمات کلیدی مناسب هستید، خوانایی آن قطعا به عنوان امری ضروری تلقی میشود، که این مسئله بسیار سخت و در عین حال بسیار حیاتی است.
حتی اگر خوانایی و روان بودن محتوا به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم گوگل مشاهده نشود، قطعاً یک امر غیرمستقیم است و می تواند بر ابتکار سئو شما تأثیر بگذارد.
توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که الگوریتم های مختلف زیادی وجود دارد که بطور خاص ایجاد شده است تا بفهمد یک قطعه از مطالب ایا قابل خواندن هستند یا خیر؟ که موتورهای جستجو ممکن است از آنها استفاده می کنند. یک الگوریتم محاسبه قابلیت خواندن مطالب محبوب و مؤثر، نمره خوانایی Flesch-Kincaid است.
این نمره تابع چه قوانینی است و چطور میتوان خوانایی و روان بودن متن را طبق الگو های این الگوریتم استفاده کرد؟
a- از واژه ها و اسامی ساده استفاده کنید
یکی از ساده ترین راه ها برای ارتقاء نمره خوانایی محتوای شما و دوست داشتن آن در SEO ، استفاده از کلمات ساده ای است که خوانندگان شما می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. خداحافظی کنید با هر نوع محتوایی که در آن مجبورید از کلمات طولانی و پیچیده استفاده کنید. از کلمات کوتاه تر استفاده کنید که به محتوای شما معنی می دهد اما خوانندگان را گیج نمی کند. اطلاعاتی را که می خواهند در ساده ترین روش برای درک به آنها بدهید.


b- جملات خود را کوتاه کنید


درک جملات طولانی نه تنها دشوار و گیج کننده است، بلکه نوشتن آنها در ضمن معقول بودن نیز دشوار است. جملات خود را در هر کجا که می توانید کوتاه کنید. یک جمله طولانی را به چند جمله کوتاه و آسان برای فهمیدن مخاطبین تقسیم کنید. جای تعجب نیست که نویسندگان و شاعران معاصر از جملات و شعر های کوتاه استفاده میکنند.


c- نوشتن مانند صحبت کردن


هنگامی که بحث درک آسان یه میان می آید، محتوای دوستانه سئو، به نحوه بیان شما در نوشته اهمیت زیادی می دهد. اگر بتوانید با لحنی عامیانه بنویسید، به طور خودکار مطالب کلی خود را ساده و قابل فهم و درک راحتتر خواهید کرد.

حتی اگر این نوع نوشتار بر خلاف میل شما باشد، به شما کمک می کند تا محتوای شما مخاطب پسند تر شود. همچنین نوشتن شما باید به گونه ای باشد انگار در حال صحبت کردن با دوستانتان هستید.


d- به درستی از قالب بندی ها استفاده کنید


از پاراگرافهای کوتاه تر هنگام نوشتن صفحات وب استفاده کنید زیرا تحقیقات نشان میدهند مخاطبین از مطالب زیاد خسته میشوند. وقتی صحبت از قالب بندی مناسب صورت می گیرد، استفاده بیشتر و بیشتر از فضای سفید باعث می شود محتوای شما جذاب تر و متناسب با اصول سئو شود. چند بار باید جملات خود را در پاراگرافها جدا کنید؟ جواب این است هر زمان که می توانید.

همچنین متن خود را با استفاده از زیرنویس ها به همراه نقاط و جداول جدا کنید. ایده این است که مطالب خود را به روشی قابل خواندن یا قابل هضم تر برای خوانندگان ارائه دهید. به یاد داشته باشید، مطالبی که خواندن آنها برای چشم آسان است قابلیت به اشتراک گذاشته شدن دارند.


e- اثبات نسخه اصلی است


مهم نیست که مقاله شما چقدر آموزنده باشد یا چقدر تحقیق کرده باشید، اگر این مطالب پر از کلمات نادرست و خطاهای گرامری باشد، مطمئناً هیچ کس آن را نخوانده است. اگر قادر به خواندن مجدد پست خود نباشید، تمام عناصر فوق بی معنی خواهند بود.
بنابراین اگر سردبیر دارید، حتماً قبل از انتشار به آنها اجازه دهید مقاله را بررسی کنند. اما اگر یکی از آنها را ندارید، چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند مانند ویرایشگر همینگوی و گرامرلی.

5- تصاویر مرتبط را اضافه کنید

خوانایی مناسب محتوا و انتخاب مناسب تصاویر، هر دو دست به دست هم می دهند. از آنجا که تصاویر اساساً به شما کمک می کنند هیجان را به “فقط متن” اضافه کنید که می تواند کسل کننده و یکنواخت به نظر برسد. برای تقسیم بندی بهتر و استفاده مناسب از فضاهای خالی، سعی کنید در هر کجا از محتوای خود احساس میکنید کاربرد دارد، از تصاویر مربوطه استفاده کنید.
برای تشویق مخاطب برای ادامه دادن به خواندن محتوا از تصاویر مناسب و مرتبط با متن استفاده کنید، تحقیقات می گویند بهترین نسبت تصویر به متن یک تصویر برای هر صد کلمه است یعنی به ازای هر 100 کلمه از یک محتوای تصویری استفاده کنید. تصاویر را فقط به خاطر اضافه کردن آنها به محتوای خود اضافه نکنید. خوانندگان شما باید بتوانند با مقداری از آنها اطلاعاتی به دست بیاورند. هرچه تصویر با محتوا مرتبط تر باشد، مخاطب شما بهتر می تواند با آن ارتباط برقرار کند و درگیر شود.


قانون شماره 5:
بر روی بهبود تجربه کاربر متمرکز شوید


تجربه کاربری یا UX یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک وب سایت است. به همین دلیل بازاریابی متمرکز UX دارای اهمیت است. و فقط به طراحی کلی وب سایت محدود نمی شود. این فراتر از طراحی سایت است و به نحوه استفاده از مطالب در سایت و نحوه تأثیر آن بر تجربه کاربران در هنگام استفاده از سایت بر میگردد.
ایجاد محتوا که فقط فضای وب سایت شما را پر می کند، شما را دور نمی کند. هر قطعه محتوائی که ایجاد می کنید باید با هدف درگیر کردن کاربر خود در سایت و دعوت آنها به چرخیدن و گردش در آن منجر شود. جایگاه خود را در ذهن خوانندگان و کاربرانتان ایجاد کنید، حتی هنگامی که سعی در بهبود سئوی سایت خود دارید.
آیا می توانید بدون درک یا دانستن مخاطب هدف خود، محتوا یا حتی کلمات کلیدی تحقیق کنید؟ البته که نه. زیرا این دستور العمل شکست است.


قبل از شروع کارهای “ایجاد محتوا” ، از خود بپرسید:
•خوانندگان من از من چه می خواهند؟ انتظار مخاطبان من چیست؟

•چگونه می توانم محتوایی ایجاد کنم که به تجربه کلی کاربر در وب سایت اضافه شود و آن را بهبود ببخشد؟
•آیا ارزشهای اصلی وب سایت من به استراتژی بازاریابی محتوای من کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟


هرچه به وب سایت خود نگاهی بیندازید و نوع محتوایی را که منتشر می کنید مرتبط با جامعه هدف شما باشد ارائه خدمات به مخاطبان هدف آسان تر خواهد شد و گوگل این را می داند، به همین دلیل وب سایت هایی را پیدا می کنید که تجربه کاربری استثنایی را ارائه می دهند و تقریباً همیشه توسط ربات های موتور جستجو پاداش می گیرند.
در اینجا بنای اطلاعات شما چگونه است؟


برای افزایش شانس دوستانه تر و متناسب کردن محتوای خود در SEO، به این نکته توجه کنید : 


1.- کاربران را در خط مقدم نگه دارید اگر می خواهید SEO مناسب و دوستانه ایجاد کنید که موثر باشد، ابتدا باید به کاربران فکر کنید. استراتژی محتوایی شما باید برای کاربر طراحی شود، نه برعکس. کاربران به همراه متن و محتوا باید بنای اطلاعات اصلی سایت شما را تشکیل دهند. بنابراین، دفعه دیگر با فکر کردن آنچه می خواهید در پست وبلاگ یا کتاب الکترونیکی خود انتشار دهید شروع نکنید. درعوض، توجه داشته باشید که کاربران از کسب و کار مانند شما چه نوع ایده یا راه حل را می خواهند. محتوای دوستانه و متناسب با سئویی تولید کنید که برای خوانندگان و کاربرانتان از هر طریق ممکن ارزش ایجاد کند.


2- توجه اولیه آنها را به خود جلب کنید تا توجه خوانندگان خود را جلب کرده و آن را حفظ کنید، بدون داشتن یک موضوع اصلی برای آن، محتوا ایجاد نکنید. هر تکه از محتوای دوستانه ومتناسب با سئو دارای یک موضوع خاص است که در اطراف آن نوشته شده است. چرا؟ از آنجا که شما می خواهید خوانندگان بدانند که از همان ابتدا چه انتظاری را باید انتظار داشته باشند شما می خواهید که آنها شفافیت داشته باشند حتی اگر محتوای شما دارای بهترین و مناسب ترین اطلاعات باشد، در صورت عدم ارائه درست و جذاب در چند لحظه اول، نتیجه ای حاصل نمی شود.


جمع بندی:


همانطور که میدانید برای بدست آوردن هر سهم بازاری در زمینه بازاریابی محتوا و SEO ما باید رو ی هر دو سرمایه گذاری بلند مدتی انجام دهیم، زیرا که هر دو عامل پیوسته بهم بوده و بدون حضور هر کدام دیگری عملکرد خوبی ندارد.
در نتیجه همیشه باید از دو بال برای تولید محتوا در وبسایت استفاده کنیم 1- تولید محتوا 2- بهینه سازی و SEO.


بهترین راهکار برای استفاده کردن از این موارد در صورت نداشتن کارمند متخصص تولید محتوا و SEO این است که با آژانس دیجیتال مارکتینگ اسپادانا همکاری کنید تا از استراتژی های تولید محتوا، تولید انواع محتوای متناسب با کسب و کارتان و بهینه سازی و SEO سایت با شما باشیم.


کافیست با ما تماس بگیرید تا قرار یک مشاوره رایگان در زمینه بهبود رتبه سایت و استراتژی تولید محتوا با همدیگر داشته باشیم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :