20 ایده کسب و کار اینستاگرامی در دوران کرونا (قسمت اول)

دسته بندی ها : همه مقالات 23 آبان 1399 آژانس دیجیتال مارکتینگ اسپادانا 54 بازدید
کسب و کار اینستاگرامی

20 راه کسب درآمد شگفت انگیز از اینستاگرام برای کسانی که میخواهند رکود اقتصادی را در دوران کرونا دور بزنند. (قسمت اول)

وقتی اسم اینستاگرام را می‌شنوید چه چیزی به ذهن شما خطور می‌کند؟ آیا ذهن شما مستقیم به سمت عکس‌های به قول گفتنی لاکچری و یا معروف‌های پلنگی رفته است؟ ادعای اصلی شهرت اینستاگرام این است که این یک بستر اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است. اما آیا می‌دانید ایده‌های تجاری اینستاگرام شما می‌تواند فراتر از عکس‌ها و فیلم‌ها باشد؟

از تبلیغات گرفته تا ارائه مشاوره و انگیزه متخصص و یا برگزاری مسابقات و ایجاد روابط با طرف‌داران و فالوورهای خود، اینستاگرام را می‌توانید خیلی بیشتر از فقط به اشتراک‌گذاری عکس استفاده کنید. اگر بیش از عکس از اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، این ایده‌های کسب‌وکار در اینستاگرام باعث افزایش دیداری در برند شما، رشد مشتری شما و افزایش ROI یا نرخ بازگشت سرمایه شما می‌شود.

فراتر از محتوای بصری و دیداری:
اینستاگرام یک پلتفرم اشتراک عکس است که بدیهی است که تمام این ایده‌های کسب‌وکار در اینستاگرام شامل ارسال عکس عالی می‌شود اما این‌همه چیز نیست! ما به جای اینکه فقط روی تصاویر بکار گیریم، قصد داریم به عمق بیشتری در گرم بپردازیم و راه‌هایی برای استفاده از اینستاگرام را فراتر از قابلیت‌های به اشتراک‌گذاری عکس به شما نشان دهیم.


1- نشان‌دادن جایی که هستید و ادرس کسب و کارتان


اول‌از همه در لیست ایده‌های کسب‌وکار اینستاگرام ما این است که به افراد کمک کنیم و به آنها نشان دهیم که در کجا قرار دارند! شاید یافتن یا پنهان شدن سایر ساختمان‌های اطراف کار شما دشوار باشد. از اینستاگرام استفاده کنید تا به مردم نشان دهید که هنگام یافتن شغل خود، جایی که باید پارک کنند یا آدرس دقیق خود را برای آنها جستجو کنند. می‌توانید از درب جلوی خود عکسی بنویسید تا مردم با دانستن اینکه در مکان مناسبی قرار دارند، بتوانند راحت باشند.


2- مسابقات

آیا می‌دانید با دادن چیزهای رایگان می‌توانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید؟ درست است و اینستاگرام یک پلتفرم باورنکردنی است که برای این منظور قابل‌استفاده است! ایده‌های تجاری بسیاری در اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید که در قالب مسابقات هستند.
می‌توانید از مسابقات اینستاگرام برای به‌دست‌آوردن فالوورهای بیشتر، ایجاد آگاهی و اعتماد سازی برند و همکاری با افراد تاثیر گذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) در بازار خود استفاده کنید. کسب فالوور با رقابت ساده است. از دنبال‌کنندگان بخواهید که برند شما را دنبال کنند تا وارد شوند. شما می‌توانید با گفتن این جمله به فالوورهای خود، به آگاهی از برند کمک کنید تا دوستان خود را منشن و تگ کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، این اثر دومینو خواهد داشت! دوستان با دوستان به اشتراک می‌گذارند و در نهایت شما افرادی خواهید داشت که برند و کسب و کار شما را می‌شناسند.
همکاری با افراد تأثیرگذار(اینفلوئنسرها و واینرها) یا افرادی که از قبل با یک جامعه بزرگ اعتمادسازی بوجود آورده اند می‌توانند از برند شما استفاده کنند و در صورت انجام صحیح این امر به شما کمک کنند تا فالوورهای وفادار خود را به دست آورید.
همچنین می‌توانید از مسابقات برای تبلیغ برند یا محصول خود استفاده کنید و همچنین از آنها برای محبوب کردن هشتگ خود استفاده کنید! Marvel Studios طرف‌داران خود را تشویق می‌کند تا خاطره موردعلاقه خود را از فیلم Black Panther به اشتراک بگذارند و از هشتگ استفاده کنند تا بتوانند سفری به فیلم برتر Avengers ببرند. آنها به جای لیست کلیه قوانین و مقررات خود، پیوندی را در پست خود دارند تا هواداران از این مسابقه بیشتر بدانند. این مهم است زیرا شما نمی‌خواهید که پست مسابقه شما آن‌قدر طولانی شود که مردم نخواهند آن را بخوانند

.
3- الهام یا انگیزه


همه می‌توانند از کمی انگیزه استفاده کننند. اگر یک برند تناسب‌اندام یا تغذیه هستید، احتمالاً قبلاً از این ایده های کسب و کار در اینستاگرام استفاده کرده‌اید. اما اگر این‌گونه نباشید می‌توانید از این استراتژی نیز استفاده کنید! مردم وقتی برندهای تجاری آنها را تشویق می‌کنند یا به آنها انگیزه می‌دهند عاشق آنها میشوند. این برند شما را انسانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا از فروش محصولات خود لذت ببرید. این همچنین می‌تواند به شخصیت شما کمک کند و به افراد در شناسایی شما کمک کند!

4- محصولات خود را با پست‌های قابل‌فروش بفروشید

آیا تابه‌حال عکس اینستاگرامی را با برچسب قیمت دیده‌اید؟ این یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار در اینستاگرام است که ما دیده‌ایم! شما می‌توانید محصول خود را با یک عکس نشان دهید، آن را تبلیغ کنید و مستقیماً به فروشگاه خود پیوند دهید. در مورد افزایش فروش صحبت کنید!
بهترین قسمت در مورد پست‌های قابل‌خرید این است که می‌توانید آنها را درست مانند پست‌های معمولی تقویت کنید که به شما امکان می‌دهد مستقیماً ترافیک ارسال کنید تا کالاهایی را که در پست خود مشاهده می‌کنید، خریداری کنید.
اکبری نام تجاری است که اغلب از این ابزار استفاده می‌کند. مشتریان می‌توانند از طریق تصاویر از یک محصول پیمایش کنند، و در صورت دوست داشتن ظاهر آن می‌توانند آن را خریداری کنند!
هاکبری با عکس‌های محصولات خودکار بسیار خوبی انجام می‌دهد. این نکته مهم است، مخصوصاً برای پست‌های قابل‌خرید. اگر عکس‌های فرعی از محصولات خود دارید، مشتریان احتمالاً نمی‌خواهند آنها را بخرید و پست‌های شما دارای تعامل کم و ROI کم باشد.


5- نشان دهید که شما متخصص هستید


مشتریان شما برای مشاوره متخصص به شما نگاه خواهند کرد. اجازه ندهید که آنها را فروکش کنید! برای ارائه مشاوره یا اطلاع‌رسانی به پیروان می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید. شما باید هرچند وقت یکبار این کار را انجام دهید تا به خوبی در صفحه شما ادغام شود و به مشتریان خود محتوای جذاب و جذاب را برای جذب خود ارائه دهد.



6- مشتریان خود را به پاسخ دادن به سوالاتتان ترغیب کنید.


می‌توانید به سؤالات بپرسید و به آنها پاسخ دهید اما باعث می‌شود مشتریان هرچند وقت یکبار پاسخ دهند. این می‌تواند تعامل و آگاهی از برند را افزایش دهد. اگر شخصی مارک شما را به وجد آورد و چیزهای زیادی در مورد شما نمی‌داند، پست‌هایی ازاین‌دست به آنها می‌دهد که از برند شما چه شکلی است. مدتی وقت بگذارید تا شخصیت برندتان و آنچه برای شما مهم است را نشان دهید.

ایده هایی برای کسب و کار اینستاگرامی

مردم وقتی‌که می‌روند برای خرید اقدام کنند، این موضوع را در آینده به یاد خواهند آورد.
مثلا جهت پیج های سلامتی از فالوورهایش سؤال می‌کند که آیا شما ترجیح می‌دهید قهوه یا چایی درست کنند؟ آنها به فالوورهای خود فرصتی می‌دهند که پاسخ دهند و با آنها درگیر شوند. سپس آنها با پست دیگری که محصولات خود را در قالب دستورالعمل است تبلیغ می‌کنند، دنبال می‌شوند. آنها در مورد مزایای سلامتی مچ‌ها و همچنین دلیل لرزیدن آنها که بسیار جذاب است صبحت میکنند و اطلاعات میدهند.

7- محصولات جدید خود را تبلیغ کنید
چه راهی بهتر برای نمایش محصولات جدید به فالوورهای خود در اینستاگرام؟ فقط یک عکس ارسال نکنید. نسخه خوبی بنویسید که باعث می‌شود افراد بخواهند آن را امتحان کنند! عکس‌های قوی و تبلیغ نویسی به خوبی نوشته شده باعث می‌شوند پست اینستاگرامی تأثیرگذار باشد که مطمئناً طرف‌داران شما را WOW خواهد کرد.
اگر محصول جدید خود را ارسال می‌کنید، مردم راجع‌ به آن کنجکاو میشوند! و به یاد داشته باشید: محصول شما فقط به اندازه پست اینستاگرام شما مناسب است، بنابراین مطمئن شوید که از یک تصویر جذاب و کپشن عالی برخوردار هستید.
قهوه‌های برنجی در مورد قهوه یخ‌زده آنها منتشر شده است. حتی اگر این مدت مدیدی است در منوی آنها بوده است، آنها این مواد را تغییر داده‌اند تا مشخصات طعم جدید خود را ارائه دهند. آنها نوشیدنی جدید خود را کاملاً توضیح می‌دهند و به فالوورهایشان و افرادی که آن را امتحان کرده‌اند آن را دوست داشته‌اند! آنها حتی مردم را تشویق می‌کنند که وارد شوند و این کار را امتحان کنند و بگویند که پشیمان نخواهند شد.

8- با فالوورها رابطه برقرار کنید


شاید تعجب کنید که چگونه می‌توانید از طریق یک بستر اشتراک‌گذاری عکس روابط برقرار کنید، اما ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید! اگر سؤالی را ارسال کرده‌اید و انتظار پاسخی دارید، دنبال‌کنندگان شما انتظار پاسخی را از طرف شما یا نام تجاری خود دارند. این یک روش جالب برای تعامل با مردم و ایجاد یک گزارش است. پاسخ‌دادن به نظرات می‌تواند به سادگی توافق با مردم باشد، گفتن از شما متشکرم یا ارسال سریع پاسخ دهید. آنها لازم نیست طولانی شوند. این یک روش ساده برای نشان‌دادن به مخاطبین و فالوورهای خود است که شما به آنچه که آنها می‌گویند اهمیت می‌دهید.
دیجی کالا و اسنپ تریپ به دلیل پاسخ‌دادن به نظرات مخاطبانش شناخته شده است، اما آنها فقط به نظرات خوب پاسخ نمی‌دهند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که همچنین در حال پاسخگویی به افرادی هستید که تجربه بدی داشته‌اند یا در زمینه خدمات به مشتری به کمک نیاز دارند. هیچ‌کس نمی‌خواهد یک ساعت با حمایت خود نگه‌داشته شود، به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام نیاز به کمک به رسانه‌های اجتماعی می‌روند. اگر نشان دهید که در دسترس بودن و آماده کمک به این کار هستید، می‌تواند به ایجاد رابطه شما با پیروانتان کمک کند.

9- از gifها و ویدئو استفاده کنید


احتمالاً می‌دانید که یک gif چیست اما چه تفاوتی بین یک gif و یک ویدئو وجود دارد؟ این دو ایده کسب‌وکار اینستاگرام شما را بالاتر از رقبای شما قرار می‌دهدGifها شبیه فیلم‌های کوتاه هستند که در یک حلقه پخش می‌شوند. عکسی که هنوز هم حرکات ظریفی دارد و دوباره و دوباره توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. یک ویدئو، آینده Gifها است و در تبلیغات بیشتری که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم، آغاز می‌شود.
قرار دادن گیف قهوه این یک gif قهوه است. این یک کلیپ کوتاه و سرگرم‌کننده است که بارهاوبارها حلقه می‌زند. Gifها می‌توانند گرافیک کارتونی مانند این یا کلیپ‌های افراد واقعی باشند. این یک فیلم سینمایی قهوه است. همان‌طور که می‌بینید عکس هنوز ثابت است و تنها چیزی که حرکت می‌کند جریان قهوه است. تقریباً مثل یک gif ظریف‌تر است. جابه‌جایی تصاویر یا ویدئوها واقعاً می‌توانند مخاطبان شما را جذب کرده و باعث شوند که در پست شما مضاعف شوند. ساخت یک ویدئو کمی فرایند متفاوت از ساخت gif است بنابراین اگر احساس می‌کنید به کمک نیاز دارید به متخصصان مراجعه کنید!

10- از فیلم استفاده کنید

اینستاگرام فقط برای عکس‌ها نیست. هنگامی‌که کالایی را به شما نشان می‌دهند یا اینکه میگویند چگونه کار می‌کند، ویدئو می‌تواند یک مزیت بزرگ به شما بدهد! آیا می‌دانید 87٪ از بازاریابان آنلاین محتوای ویدیویی را در استراتژی خود گنجانیده اند؟ اگر می خواهید با رقبای خود تمایز پیدا کنید، باید از فیلم استفاده کنید. می توانید عکسی از محصول خود نشان دهید، اما گاهی اوقات یک فیلم بسیار قانع کننده تر است و شما واقعاً می توانید به کاربران نشان دهید محصول شما چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد.


برای دیدن 10 ایده باقی مانده ادامه همین مقاله را در قسمت دوم بخوانید

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :