7 راه تضمینی افزایش فروش در شبکه اجتماعی لینکدین

دسته بندی ها : همه مقالات 3 دی 1399 670 بازدید
لینکدین

افزایش فروش B2B از طریق بازاریابی محتوا در لینکدین: (راهنمای قدم به قدم)

در این مقاله ما سعی داریم تا به شما تاثیر بازاریابی محتوا در شبکه اجتماعی لینکدین و ایجاد یک جریان درآمدی منحصر به فرد از طریق فروش B2B را نشان دهیم.

قدم اول: بازار خود را مشخص کنید و روی آن بخش تمرکز کنید

در نگاه اول این ساده ترین مرحله است ، اما در عین حال ، هدفگذاری اشتباه باعث می شود که هرگونه فعالیت بازاریابی قبل از شروع کار محکوم به شکست شود.یک ضرب المثل مشهور روسی وجود داردکه میگوید: کسی که دو خرگوش را تعقیب می کند ، هیچکدام را نخواهد گرفت.بخش های مختلف بازار که به طور بالقوه می توانند محصول شما را خریداری کنند ، چالش ها ، اهداف مختلفی دارند و بر این اساس به دنبال محتوای کاملاً متفاوت هستند.

قدم 2: یک پروفایل مشتری ایده آل ایجاد کنید 

ما عمدتا “پروفایل مشتری ایده آل” را به جای “مشخصات مشتری” می نویسیم. در واقع تمامی سرنخ های مشتریان به صورت ثابت برابر نیستند. مشخصات مشتری ایده آل به شما کمک می کند تا داده های مشتریان خود را از بخش خاص بازار جمع آوری کرده و استراتژی بازاریابی محتوایی خود را به جای این که به افرادی که ممکن است از شما خریداری کنند ، روی یک بخش از آنها متمرکز کنید.

قدم سوم: یک برنامه تولید محتوا داشته باشید

پس از اتمام پرسونای ایده آل مشتری ، دید روشنی دارید

مخاطبان هدف شما به طور مرتب با چه چالش هایی روبرو هستند؟

چه نوع محتوایی نیاز دارند؟

روند تصمیم گیری معمولی آنها از آگاهی از داشتن مشکل تا خرید محصول شما چیست؟

شما همچنین می دانید که مردم به همان روشی که در وب سایت ها رفتار میکنند، در رسانه های اجتماعی رفتار نمی کنند.

مخاطبان در شبکه اجتماعی لینکدین علاقه دارند تا نمودار ها و المان های گرافیکی بصری و دیداری ساده و روان را ببینند. این بدان معناست که شما نمی توانید به سادگی هر روز محتوای “ارزشمند” ارسال کنید، آخرین تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که پست کردن محتوای روزانه “چگونه” به خستگی مخاطب می انجامد.

در اینجا ما پیشنهاداتی در مورد چگونگی تولید محتوای بهینه در لینکدین به شما داریم:

دسته های موضوعی متفاوت ایجاد کنید.

دسته های زیر موضوعی ایجاد کنید.

کلیه سؤالاتی را که مخاطب مورد نظر شما در رابطه با موضوعی خاص دارد را لیست کنید.

تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را ارسال کنید.

یک تقویم تولید محتوا ایجاد کنید.

چند مورد که باید در این مرحله احتیاط کنید:

1- سعی کنید مطلب منتشر شده در سایت خود را به اشتراک نگذارید.

2- شبکه اجتماعی لینکدین به طور چشمگیری میزان دسترسی ارگانیک به پست ها را کاهش می دهد که باعث می شود افراد از این شبکه اجتماعی دور شوند.

سوالی که ممکن است در اینجا داشته باشید:

3- اگر لینکی را به وب سایت خود ارسال نکنم و محتوای وبلاگ خود را به اشتراک نگذارم ، چگونه می توانم از بازاریابی محتوایی برای بدست اوردن سرنخ ها استفاده کنم؟

این همان چییزیست که در ادامه مقاله به ان اشاره میکنیم

بازاریابی در لینکدین

 

قدم چهارم: پروفایل شبکه اجتماعی لینکدین خود را با بهینه سازی محتوا بروز نگه دارید

پروفایل LinkedIn بهینه شده ، پاسخی است به اینکه چگونه می توانید از لینکدین بدون لینک دهی به وب سایت یا وبلاگ خود ، لینک هایی را از لینکدین تولید کنید.

پروفایل بهینه شده در لینکدین بدین معناست:

شما یک عکس حرفه ای دارید و شبیه یک فرد وبرند معتبر هستید.

عنوان پروفایل شما تأکید می کند که چه کاری انجام می دهید و چه کسی از آن سود می برد.

توضیحات پروفایل شما چالش های دقیقی را که محصول شما می تواند به آن کمک کند و راه حلی داشته باشد، نشان می دهد.

شما مرحله بعدی را در نظر گرفته اید: یک CTA (دعوت به اقدام و انجام کاری) روشن که بازدید کننده پروفایل شما یا حداقل مخاطبین شما باید چه کاری انجام دهند.

پروفایل شما شامل کارفرمایان سابق، سابقه قبلی شما ، نقش شغلی شما و دستاوردهای مهم است.

شما برایشان پیشنهادات و توصیه هایی دارید.

 

ساختار بدست آوردن اطلاعات کاربران

بیایید با رویکردی مو شکافانه بدنبال ایجاد یک پروفایلی برای بدست اوردن نقاط اتصال مشتریان باشیم

  1. شما مطالبی منتشر می کنید که توجه مخاطبان مورد نظرتان را به خود جلب می کند.
  2. آنها محتوای شما را دوست دارند ، می بینند در عنوان خود چه می کنید و برای اطلاعات بیشتر روی پروفایل شما کلیک میکنند.
  3. در پروفایل شما آنها می بینند که شما چه کاری انجام می دهید، چگونه می توانید به آنها کمک کنید، چه چیزی باعث اثبات متفاوت بودن شما می شود.
  4. اگر آنها یک چالشی دارند که شما می توانید آن را حل کنید ، آنها به شما دسترسی پیدا می کنند یا برای یک جلسه با شما برنامه ریزی می کنند.

به همین دلیل است که همه افرادی که در ایجاد محتوا و تبلیغ در LinkedIn شرکت می کنند باید یک پروفایل LinkedIn بهینه سازی شده و حرفه ای داشته باشند. سؤال اینجاست که چگونه می توان مخاطب مورد نظر خود را بدون در نظر گرفتن سرمایه گذاری زیاد در تبلیغات و محتوای پولی ، بدست آورد؟

قدم پنجم: به چشم مخاطبان هدف خود بیایید

دو روش وجود دارد که می توانید در نظر مخاطبان مورد نظر خودبه چشم بیایید.

اولین مورد هنگامی که مطالب خود را ارسال می کنید ویروسی خواهد شد یا مخاطب هدف شما آن را مشاهده خواهد کرد ، رویکرد انتشار و اشتراک است. روش دوم هنگامی که شما به صورت حضوری و غیر انلاین یک شبکه حرفه ای از مخاطبین هدف ایجاد می کنید ، یک رویکرد فعال است. بهترین قسمت کدام است؟

شما می توانید فرایند ساخت و دسترسی شبکه انسانی بازار هدف را خودکار کنید!!

Navigator LinkedIn را باز کرده و فیلترها را اعمال کنید.

برای دیدن همه موارد پیشنهادی ، برگه Discover را باز کنید.

ابزاری مانند MeetLeonard ، Dux-Soup یا LinkedIn Helper را نصب کنید تا درخواست های اتصال خودکار را به مخاطبان مورد نظر خود ارسال کنید.

یک پیام سفارشی ایجاد کنید.

هر روز این روند را دنبال کنید و در 1 سال یک شبکه ارزشمند پر از مخاطبین هدف خود داشته باشید.

بازاریابی در لینکدین

قدم ششم: به طور مرتب پست منتشر کنید

تا زمانی که به یک رهبر فکری در صنعت خود تبدیل شوید، مخاطب محتوای شما منتظر است و همیشه درگیر آن خواهد بود، مرتباً در قسمت پروفایل مخاطبان هدف ظاهر شوید. دو نکته مهم و حیاتی وجود دارد که علاوه بر مطالب ارزشمند و جالب ، مرتباً در معرض دید مخاطبان خود خواهید بود.

  1. پیروی از قوانین پلتفرم حرفه ای لینکدین

همانطور که در بالا اشاره شد پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین انتشار محتوایی که باعث ازار مخاطب شود را خط قرمز خود قرار داده. در اینجا چهار روش وجود دارد که چگونگی  تبلیغات محتوا بدون ریسک  جریمه شدن در لینکدین را نشان میدهد:

  • لینک پست را در اولین کامنت خود بنویسید و در انتهای مطلب ذکر کنید که لینک پست در آنجاست.
  • لینک را در کامنت ها ارسال کنید، لینک کامنت را کپی کنید و آن را برای پست درج کنید.
  • اگر می خواهید کل مطالب را بخوانند این محتوا را به صورت شخصی برای آنها ارسال کنید.
  • مطالب را به صورت خودکار به افرادی که ممکن است به آن علاقه مند باشند ، ارسال کنید.

نکته ای که اینجا باید احتیاط کنید:

سعی نکنید هر کسی را با محتوای خود اسپم کنید، اگر افراد شما را گزارش می دهند یا شما را مسدود می کنند ، احتمالا توسط LinkedIn مسدود و بلاک شوید.

فقط مطالب را برای افرادی ارسال کنید که می توانند از آن سود ببرند.

      2- از انواع مختلف محتوا استفاده کنید

طبق تجربه شخصی، اگر فقط سعی کنید محتوای وبلاگ خود را تبلیغ کنید، بعد از مدتی یک پروفایل با محتوای زیاد و حداقل تعامل با مخاطبان خواهید داشت که این خود برای ادامه کار و بالا امدن به عنوان یک صفحه  حرفه ای یک پارامتر منفی محسوب میشود. به همین دلیل استفاده از انواع مختلف محتوا الزامی است.

اینها مواردی هستند که در بازاریابی B2B بسیار کاربردی خواهند بود:

  • داستان های حرفه ای که مربوط به مخاطب هدف باشد
  • نکاتی درباره مطالب خود با لینک دادن به آنها در بخش کامنت ها
  • ویدیو مارکتینگ
  • مطرح کردن سوالات و درگیر کردن مخاطبان از طریق بحث و نظر در رابطه با مطلب منتشر شده

قدم هفتم: در پیام های خصوصی و دایرکت ها  با مخاطب هدف خود تعامل داشته باشید

قاعده طلایی فروش را به خاطر بسپارید: مردم وقتی دوست دارند از مردم بخرند که به آنها اعتماد دارند. علاوه بر مطالب ذکر شده ، بهترین راه برای ایجاد رابطه با مخاطب هدف چیست؟ به آنها کمک کنید یا در مورد آنچه علاقه مند هستند صحبت کنید! این بخشی از روش به اصطلاح فروش ارزش است. بخش اول باید توسط محتوای شما که به طور منظم انتشار پیدا میکند انجام شود. بخش دوم شروع گفتگو در مورد اشتراکات شما است. 5 موقعیت وجود دارد که می توانید مکالمه را شروع کنید:

  • شما یک درخواست فالوو کردن جدید بدست اورده اید.
  • دیدید که شخصی که متناسب با بازار هدف شما است از پروفایل شما بازدید کرده است
  • دیدید که شخصی که متناسب با بازار هدف شما است ، با محتوای شما درگیر است
  • دیدید که شخص مورد نظر شما دارای سالگرد تولد ، سالگرد یا تغییر شغل است
  • دیدید که شخص و ارگان هدف شما محتوای ارزشمندی را در LinkedIn ارسال کرده است

فقط با اجرای این 7 مرحله، شما می توانید یک جریان پایدار از ورودی ها را به  وبسایت و پروفایل خود داشته باشید  و ارتباطاتی با کیفیت بالا ایجاد کنید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان دیجیتال مارکتینگ اسپادانا

    با عضویت در خبرنامه از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!